Uchwały Rady Miejskiej w Wieluniu:
Przypominamy, że od 1 kwietnia obowiązują nowe stawki za odbiór odpadów komunalnych w gminie Wieluń.
Gmina Wieluń przypomina, iż w każdym roku kalendarzowym mieszkańcy gminy mają możliwość skorzystania z usługi bezpłatnego usunięcia odpadów zawierających azbest zalegających na ich nieruchomościach. Nabór wniosków prowadzony jest przez Urząd Miejski w Wieluniu w systemie ciągłym, z zaznaczeniem iż wnioski złożone do 30 listopada danego roku kalendarzowego przewidziane są do realizacji w kolejnym roku. Przeprowadzenie bezpłatnej zbiórki azbestu uzależnione jest od uzyskania przez Gminę Wieluń dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. W przypadku otrzymania dotacji, finansowaniem objęte będą czynności związane z usuwaniem odpadów zawierających azbest, tj. demontaż, pakowanie (przygotowanie do transportu), transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest. Dotacja nie obejmuje kosztów związanych z zakupem i montażem nowych wyrobów w miejscu zdemontowanych oraz pozostałych kosztów związanych z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i dokumentacji technicznych.
- Wnioski przyjmowane są w pok. nr 44 - parter. Plac Kazimierza Wielkiego 2 (budynek w parku).
Szanowni Państwo,
Urząd Miejski w Wieluniu uprzejmie informuje, że opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, z terenu Gminy Wieluń należy dokonywać przelewem lub gotówką na indywidualny numer rachunku w PKO BP ul. Barycz 3, 98-300 Wieluń (oddział Kalisz), wygenerowany i przypisany dla poszczególnych właścicieli.
Jednocześnie informujemy, iż wysokość opłaty miesięcznej została wyliczona indywidualnie dla każdego właściciela nieruchomości w złożonej przez niego deklaracji.
Od dnia 1 kwietnia 2020 roku wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi:
- 15 zł miesięcznie od mieszkańca, jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny;
- 30 zł miesięcznie od mieszkańca w przypadku niewypełniania obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny.
Miesięczną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, należy wnosić z dołu bez wezwania, w cyklu kwartalnym w łącznej wysokości za trzy miesiące kalendarzowe, w terminach:
1) za miesiące styczeń, luty i marzec - do 31 marca danego roku;
2) za miesiące kwiecień, maj i czerwiec - do 30 czerwca danego roku;
3) za miesiące lipiec, sierpień i wrzesień - do 30 września danego roku;
4) za miesiące październik, listopad i grudzień - do 31 grudnia danego roku.
Na dokumencie wpłaty należy podać dane osoby, która złożyła deklarację za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz adres z którego odbierane są odpady.
Jak segregować odpady na terenie Gminy Wieluń?
Jednocześnie przypominamy, iż zgodnie z art. 5 ust. 5 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wieluń dopuszcza się stosowanie przez właścicieli nieruchomości pojemników do zbierania odpadów komunalnych w innej kolorystyce niż wymagana pod warunkiem trwałego zamieszczenia na nich napisu typu „Szkło”, „Metale i tworzywa sztuczne”, „Bio”, (np. w formie naklejki), do zbierania jakiego odpadu dany pojemnik jest przeznaczony.
Wieluń jest jednym z 5 miast w Polsce zakwalifikowanych do wzięcia udziału w pilotażowym programie priorytetowym gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) ogłoszonym przez Ministerstwo Środowiska.
Na dzień przed wejściem w życie Wspólnego Systemu Segregacji Odpadów, który zaczął obowiązywać na terenie całego kraju od 1 lipca, w Wieluniu odbyła się konferencja prasowa z udziałem Wiceministra Środowiska Sławomira Mazurka oraz Burmistrza Wielunia Pawła Okrasy.
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec