Uprzejmie informujemy, że wprowadzone zostały zmiany dotyczące prowadzenia Powszechnego Spisu Rolnego w warunkach epidemii.
Wdrożona została m.in. możliwość zbierania danych spisowych telefonicznie w związku z potrzebą przeciwdziałania dalszemu rozprzestrzenianiu się epidemii COVID-19. Zmiany w warunkach epidemii umożliwią nieprzerwane prowadzenie badań statystycznych, mając na uwadze ich kluczowe znaczenie dla gospodarki narodowej. Podstawowym założeniem nowych rozwiązań jest zagwarantowanie bezpieczeństwa zdrowotnego w trakcie prowadzenia badań statystycznych – zarówno respondentom, jak i osobom przeprowadzającym badania.
Przypominamy, że zgodnie z nowelizacją ustawy o powszechnym spisie rolnym w 2020 r.:
• Użytkownik gospodarstwa rolnego, który nie może dopełnić obowiązku przeprowadzenia samospisu internetowego, w szczególności ze względu na stan zdrowia lub uzasadniony interes tego użytkownika, zgłasza ten fakt służbom statystyki publicznej, telefonując na numer infolinii spisowej +48 22 279 99 99, nie później niż do dnia 31 października 2020 r.
• Obowiązek przeprowadzenia samospisu internetowego, nie wyłącza możliwości zebrania w każdym czasie danych od użytkownika gospodarstwa rolnego w formie bezpośredniego wywiadu lub w formie wywiadu telefonicznego.
• Użytkownik gospodarstwa rolnego nie może odmówić przekazania danych w ramach spisu rolnego w formie bezpośredniego wywiadu lub w formie wywiadu telefonicznego.
• Przekazanie przez użytkownika gospodarstwa rolnego danych w formie bezpośredniego wywiadu lub w formie wywiadu telefonicznego zwalnia go z obowiązku przeprowadzenia samospisu internetowego.